شرکت ها به امید کاهش هزینه نگهداری و تعمیرات ، موفقیت در پروژه های جدید و تسریع فرایند های نگهداری و تعمیرات تصمیمی به خرید و پیاده سازی cmms می کنند این در حالی است که اکثر شرکت های موفق در سه ویژگی ذیل مشترک بوده اند :

۱-عدم توجه بیش از حد به قیمت cmms

بسیاری از مدیران علاقه دارند با حداقل هزینه های ممکن تمامی امور را به سرانجام برسانند هرچند این اقدام در قالب یک طرح مهندسی، می تواند راه گشا باشد اما توجه بیش از حد به قیمت نرم افزار ، سخت افزار و سایر زیر ساخت های مورد نیاز می تواند موجب کاهش کیفیت گردد ، لذا توجه به دلایل ارزان بودن یک cmms می تواند سازمان را از یک خرید ناموفق نجات دهد.

۲-توجه به نرم افزار های مختص صنف

در حال حاضر نرم افزارهای قدرت مندی در کشور مشغول ارائه خدمات نت هستند که هر یک به شایستگی صنف خاصی را تحت پوشش قرار داده اند برخی نرم افزارها به ارائه خدمات در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی پرداخته ، برخی مشغول فعالیت در حوزه ماشین آلات راهسازی و معدنی هستند و گروهی همه فن حریف هستند! لذا در صورتی که نرم افزارهای مختص صنف با توجه به رزومه ارائه کننده، مد نظر شما باشد می توانید امیدوارتر از همیشه به موفقیت در پیاده سازی فکر کنید

۳-عقد قرارداد مشاوره و پشتیبانی از لحظه خرید

اگر موارد پیش گفته را در خرید رعایت کرده باشید نرم افزاری با امکانات کافی و تیمی آشنا با تجهیزات کاری خود را انتخاب کرده و آماده شروع کار با نرم افزار هستید . در این مرحله استفاده از تیم ارائه کننده برای پیاده سازی می تواند شما را با سرعت و دقت بیشتری در مسیر موفقیت قرار دهد. مواردی مثل ورود اطلاعات پایه تجهیز ، درخت تجهیز ، برنامه سرویس ، بازدید های دروه ای ، بانک قطعات و … مواردی است که می تواند زمان زیادی از کاربران بگیرد اما با عقد یک قرارداد بلند مدت که بی شک هزینه ای بسیار منطقی تر از زمان بر شدن پیاده سازی cmms دارد این مسئله توسط تیم ارائه کننده حل و خواهد شد.

حتی اگر از مناسب ترین کاربران استفاده کنید تا مدتی بعد از آموزش کار با نرم افزار دچار سوالات متعدد خواهید شد . لذا وجود یک نیروی مستقر از طرف ارائه کننده نرم افزار می تواند سازمان شما را از چالش های متعدد و کوچک رهایی بخشد.

درباره ی محمد معتمدی

یک پاسخ ارسال نمایید